Asiakaskokemuksia: Sigge Arkkitehdit
Suoraviivaisuutta ja helppoutta sisäisiin prosesseihin
Sigge Arkkitehdit on vuonna 1956 perustettu arkkitehtitoimisto, jossa työskentelee noin 80 huippuammattilaista. Samalla Sigge Arkkitehdit on myös yksi Suomen suurimmista arkkitehtitoimistoista.
Reilu kaksi vuotta sitten Siggellä aloitettiin mittava markkinatutkimus, jonka tavoitteena oli löytää keinoja yrityksen sisäisten prosessien digitalisointiin sekä suoraviivaistamiseen. Pitkän evaluointiprosessin lopputuloksena Siggellä päädyttiin ottamaan käyttöön projektinhallintajärjestelmä Visma Severa.
– Tärkein arvioimamme ominaisuus oli ohjelmiston helppokäyttöisyys. 80 ihmisen työtuntien syöttö pitää olla sujuvaa ja suoraviivaista – siihen ei saa mennä ylimääräistä aikaa, kertoo Sigge Arkkitehtien varatoimitusjohtaja Juha Kuokkanen.
Projektien seurannalla ennustettavuutta
Tuntikirjauksen lisäksi Siggelle oli tärkeää projektien seuranta. Visma Severan avulla pystytään ennustamaan projektien tulevaisuutta, tuntien käyttöä ja taloutta.
– Projektiseurannan lisäksi meillä on nyt käytössä asiakaskontaktien ylläpito. Näitä ominaisuuksia meillä ei ole ennen ollut ja ne tukevat toimintaamme erittäin vahvasti, Kuokkanen kuvailee.
Severan käytöllä Sigge Arkkitehdit on saanut liiketoimintaansa tiettyä ennustettavuutta. Kuokkasen mukaan se on tämän päivän trendi.
– Ennustettavuus on tärkeää, jotta voimme taata näille 80 ihmiselle töitä jatkossakin, Kuokkanen pohtii.
Tukitoiminnot vertaansa vailla
Visman palveluissa kehuja saavat myös tukitoiminnot – vaikkei niitä paljoa olekaan jouduttu käyttämään.
– Minulla on pitkä kokemus tietojärjestelmien kehittämisestä ja käyttöönotosta, enkä ole kovinkaan usein näin positiiviseen kokemukseen törmännyt. Voin suositella varauksetta, sillä täällä palvelu toimii. Toivottavasti nämä terveiset menevät myös palveluiden tuottajille, Kuokkanen hymyilee.