HyvinvointiJohtaminenProjektinhallintaRaportointiResursointi

Avidlyn paluu Severaan nosti henkilöstötyytyväisyyttä ja palautti työn hallinnan

2 min luku | 1.9.2025
Kuvassa: Mari Varpenius, Account Manager, Avidly

Avidlyn ja Severan pitkäaikainen yhteistyö on mahdollistanut Avidlyn kasvun ja kehityksen. Kun yritys kokeili muita ratkaisuja, huomattiin nopeasti, kuinka korvaamaton Severa heille onkaan. Paluu Severaan nosti merkittävästi henkilöstön tyytyväisyyttä, paransi työn hallintaa ja palautti päivittäisen työn sujuvuuden.

Avidly on johtava markkinointiteknologiaan ja luovuuteen erikoistunut toimisto, joka auttaa asiakkaitaan menestymään digitaalisessa maailmassa. Globaalisti toimiva yritys tunnetaan vahvana HubSpot-osaajana sekä innovatiivisesta ja strategisesta lähestymistavastaan markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämiseen. Suomessa Avidly työllistää reilut sata asiantuntijaa ja muissa maissa lähes neljäsataa.

Avidlyn ja Severan yhteinen tarina on poikkeuksellisen pitkä. Severa on kulkenut Avidlyn rinnalla yrityksen kasvun eri vaiheissa.

“Olen varmaan Suomen yksi pitkäaikaisimpia Severa-käyttäjiä, sillä käytin Severaa jo vuonna 2002,” toteaa Sanna Rautio, Avidlyn Head of Revenue Operations.

Sannan mukaan Severasta on tullut läheinen ja tärkeä työkalu hänelle.

“Olen ylpeä siitä, että olin ensimmäisiä Severa-käyttäjiä. Olen päässyt vaikuttamaan käyttöliittymän kehitykseen jo alusta asti ja tunnen järjestelmän kuin omat taskuni. Severassa on helppo rakentaa omia näkymiä ja seurata juuri niitä lukuja, jotka ovat liiketoiminnan kehityksen kannalta olennaisia. Se on auttanut sekä pienemmissä että kasvavissa yrityksissä,” Sanna kertoo vuosien kokemuksella.

Kun palasimme vuoden kokeilun jälkeen Severaan, eNPS-hyppäsi 20 pistettä ylöspäin. Työn hallinnan tunne ja tyytyväisyys kasvoivat välittömästi.

Järjestelmän vaihto ja paluu takaisin Severaan

Kun Avidly kasvoi kansainväliseksi toimijaksi, yhtiössä kokeiltiin muita toiminnanohjausjärjestelmiä tavoitellen yhtenäistä järjestelmää kaikille markkinoille.

“Oltiin tilanteessa, jossa kansainvälisessä Avidlyssa haluttiin kaikille maille yhteinen järjestelmä. Mutta meillä Suomessa alkoivat haasteet, sillä uusi yhteinen järjestelmä heikensi näkyvyyttä projektien ja asiakkuuksien kannattavuuteen” Sanna taustoittaa.

Lopulta tehtiin tärkeä päätös, jossa Suomessa Avidly palaisi takaisin Severan käyttöön.

“Kun palasimme vuoden kokeilun jälkeen Severaan, eNPS-hyppäsi 20 pistettä ylöspäin. Työn hallinnan tunne ja tyytyväisyys kasvoivat välittömästi,” Sanna kertoo.

“Eihän Severakaan aiemmin ollut sellainen, että ihan jokainen olisi innoissaan sitä käyttänyt, mutta toista järjestelmää käyttäessä Severan vahvuudet nousivat esiin,” Sanna naurahtaa.

Severa kasvaa mukanamme ja mahdollistaa entistä ketterämmän johtamisen ja liiketoiminnan kehittämisen.

Työn hallinnan menetys vaihtui helpotukseen – paluu Severaan sujuvoitti arjen

Kokemukset uudesta järjestelmästä avasivat silmät Severan käytännön vahvuuksille. Paluu Severaan oli koko tiimille valtava helpotus. Kaikille on yhteistä kokemus siitä, että Severassa “oma hallinnan tunne ja työn flow parantuivat”. Lisäksi työn tarkkuus, raportointi ja laskutuksen seuranta ovat helpottuneet huomattavasti. 

Näin he kertovat Severan merkityksestä heidän omassa työssään:

Mari Varpenius, Account Manager:

“Koko organisaatiossa kaipasimme Severaa, vaikka aiemmin joku olisi voinut valittaa työajankirjauksesta. Kun ne piti tehdä sen vuoden aikana toisessa järjestelmässä, kaikki alkoivat ikävöidä Severaa. Arvostus järjestelmää kohtaan nousi aivan uudelle tasolle. Itselläni vierähti ilon kyynel, kun kuulin että palaamme takaisin Severaan – niin suuri helpotus se oli.”

Mirka Ylitalo, Account Manager:

“Severa on sellainen päivittäinen työkaveri. Siitä löytyvät kaikki tarvittavat tiedot yhdestä näkymästä. Arjen helppous palasi, kun palasimme Severaan. Tuntui, että työn hallinta on jälleen omissa käsissäni.”

Sirpa Tuovinen, Project Manager:

“Olin aiemmin järkyttynyt, kun Severasta luovuttiin – ja olin valtavan iloinen, kun palasimme takaisin sen käyttöön. Severan kanssa arki on yksinkertaisempaa, esimerkiksi tuntikirjausten ja resursoinnin tarkkuus on ihan eri tasolla kuin muissa järjestelmissä. Tarkempi resurssien hallinta ja mahdollisuus jakaa resursseja yksityiskohtaisemmin helpottavat erityisesti monimutkaisten projektien hallintaa.”

Kaikkien mielestä Severan helppokäyttöisyys, looginen käyttöliittymä, tarkka resursointi ja yhden järjestelmän malli ovat arjen kannalta ratkaisevia. 

“Severan ansiosta hallinnan tunne palasi. Tiedän jälleen, miten projekti meni, sillä se on keskeinen mittari työn onnistumisessa,” Mari ja Mirka yhdessä tiivistävät kokemustaan.

Olen suositellut Severaa jo monille, erityisesti kasvaville asiantuntijaorganisaatioille, joissa arjen sujuvuus, läpinäkyvyys ja helppous ovat avainasemassa.

Lue myös: Asiantuntijatyöläisen työkyky rakentuu arjen valinnoista – Työhyvinvointivalmentaja kannustaa yksilöllisiin ratkaisuihin

Miksi Severa on paras? Avidlyläiset kertovat parhaat puolet ja arjen hyödyt

Severan kanssa päivittäin työskentelevät Mari, Mirka ja Sirpa nostavat esiin konkreettisia hyötyjä Severasta heidän päivittäisessä työssään:

  • Raportointi ja läpinäkyvyys: Kaikki tarvitsemasi tieto löytyy yhdestä näkymästä.
  • Resursointi: Työt pystytään kohdentamaan oikeaan aikaan ja paikkaan, myös poissaolojen ja lomien hallinta on helppoa.
  • Tuntien kirjaus: Helppokäyttöinen ja nopea, lisäksi voi tarkasti rajata, mille projekteille tunteja voi kirjata.
  • Hinnoittelu ja historiatieto: Aiemmat projektit ja niiden kannattavuus auttavat uuden hinnoittelun arvioinnissa.
  • Yhteistyön sujuvuus: Jokaisella tiimiläisellä on selkeä näkymä omaan työhönsä, mikä parantaa sekä itsenäistä että tiimien välistä työskentelyä.

“Severassa kaikki löytyy yhdestä paikasta, ja helppokäyttöisyys on omaa luokkaansa. Tiedän aina, missä mennään, ja voin helposti suunnitella oman ja tiimin työajan,” Sirpa korostaa.

Tulevaisuuden toiveet Severalle

Niin Sanna kuin muu tiimi katsovat Severan kehitystä eteenpäin. Heiltä kysyttäessä ajatuksia tulevaisuuden Severasta vastaukset ovat yksimielisiä.

“Odotamme, että Severaan tulee lisää automaatiota sekä erityisesti tekoälyä, joka voisi ehdottaa tuntikirjauksia kalenterimerkintöjen ja viestien pohjalta. Rutiinikirjaukset voisi hoitaa automaattisesti, niin arki olisi vieläkin sujuvampaa,” he visioivat yhdessä.

“Severa kasvaa mukanamme ja mahdollistaa entistä ketterämmän johtamisen ja liiketoiminnan kehittämisen. Olen suositellut Severaa jo monille, erityisesti kasvaville asiantuntijaorganisaatioille, joissa arjen sujuvuus, läpinäkyvyys ja helppous ovat avainasemassa,” Sanna kertoo.

Aidosti hyödyllinen järjestelmä sitouttaa

Avidlyn ja Severan yhteistyö osoittaa konkreettisesti, kuinka pitkäjänteinen kumppanuus auttaa rakentamaan kasvua ja tuloksia – Avidlyn tapauksessa myös huikeaa menestystä.

Kun järjestelmä sujuvoittaa aidosti arkea, käyttäjät sitoutuvat siihen luontevasti, ja yhteistyö kehittyy jatkuvasti eteenpäin.

Severaan palaaminen ei ollut pelkkä järjestelmäpäätös, vaan se palautti hallinnan, tehokkuuden ja tyytyväisyyden Avidlyn arkeen.

Kaipaatko sujuvuutta arkeesi?

Tutustu rauhassa Severaan maksuttomasti kuukauden kokeilujakson aikana. Ei luottokorttipakkoa tai mitään muutakaan sitoutumista.

Minna Hirvonen

Minna Hirvonen työskentelee Visma Solutionsin sisältömarkkinoinnissa. Minna arvostaa hyödyllisiä ja informatiivisia tekstisisältöjä. Siksi hän päätyi sisällöntuottajaksi jo vuonna 2004, jotta tiedonnälkäiset löytävät vastauksia digitaalisista kanavista.